tisdag 8 april 2014

Recept: Det perfekta livet

Jag och Mathilda har precis gjort något fint och skönt för våra själar.
Vi köpte oss två gigantiska ljuslyktor, varpå vi skrev ned våra drömmar, det vi är tacksamma över och  vad vi önskar oss.
Jag skrev ner namnen på alla de människor som är viktiga i mitt liv.
Jag önskade mig själv och alla er all kärlek och lycka i världen.

Det fick mig att tänka på, vad egentligen ingredienserna till det perfekta livet är?
Och det var då jag insåg: Att mitt recept kanske inte är eller smakar lika gott för någon annan?
Ni vet som när vissa gillar lakrits och andra inte?
Vi måste alla helt enkelt hitta rätt ingredienser till det som kan skapa oss de bästa förutsättningar för en lycklig själ och välmående.

Här är några av mina ingredienser:
Gapskratta
Dansa
Sjunga
Måla
Youtube
Skriva
Meditera
Långpromenader
Bearnaise
Mat
Vårskriket
Disney
Våga
Kenny vs Spenny
Gråta
Budapestårta
Spåra
Långa bad
Ljus
Klubbar
Nya ansikten
Långa konversationer
Ensamhet
Drömmar
Nätter
Musik
Skräckfilmer
Kebab
Konstiga människor
Simma
Gurgla
Svenska lantchips

Och så fortsätter det. Det tar aldrig slut.
Det finns inga rätt eller fel sätt att leva sitt liv på.
Det enda man kan göra är att fylla det liv man har med de bästa av ingredienser, och då kommer det att smaka gott tillslut.

När du står på Ica och köper ditt lördagsgodis, skulle du då någonsin fylla det med saker du inte gillar? Man väljer sitt eget innehåll i sin lördagspåse. Gör det i ditt liv med. SIMPLE.

Jag vill tillägga att jag även idag skrev en lapp med saker/energier/människor som jag väljer att lämna bakom mig.
Saker som inte längre får eller kan definiera mig.
Ting som inte får ta sin plats i mitt liv.

Just nu är jag fylld av positiv energi och lugnet börjar sakta men säkert bli en del av mig.
Jag älskar det.
Kan jag bevara det väl hemma i Sverige? Det blir en ny utmaning att anta.

"Våga göra något nytt du är rädd för varje dag"





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar